lördag 20 april 2013

Långsammaste inridningen av knasig häst

Idag har jag haft besök av grävfirman. Inom en vecka börjar projekt ridbana. :) Jag velar en del angående underlaget fortfarande. 0-8 eller 0-4 på ytan? Djup? 0-16 eller 16-32 under? Markduk eller inte?
Kom åtminståne fram till att banan kommer att få bli 20x35 istället för 20x40, eftersom de sista 5 meterna kostar mer än de egentligen smakar. Dessutom tror jag banan ligger snyggare i terrängen med den längden. Sen finns det även pengar kvar till att grävs ur diket bredvid vinterhagen och även dränera den ordentligt; slut på bottenlösa hagar (hurrrrraaaaaa!!!!) :)

Så idag har jag plockat ner stängslet till vinterhagen (har lite kvar innan jag är runt men inte mycket). Det ser rysligt tomt ut när stängslet är borta. det tyckte Willies också ikväll, och passade på att förstora upp det till något fruktansvärt farligt, så han skulle få en orsak att bete sig som en ouppfostrad ohanterad ettåring. Tvinna runt, frusta högt och dansa på bakbenen... Längesen han var såhär knäpp sist. Jag bara väntar och längtar efter min ridbana så hästarna kan få röra sig mera. Just nu känns det väääldigt avlägset att hoppa upp på honom igen... Borde fan snart komma med i guinnes:

"Långsammaste inridningen av knasig häst"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar