söndag 14 april 2013

Don't dream your life...live your dream!!

Jag tänker ofta på hur bra jag har det. Jo, det är sant. Alltför många ser bara vad de INTE har, hur DÅLIGT de mår osv. Det gör inte jag. Klart jag kan se problemen i mitt liv, men alla har problem. Ett problemfritt liv existerar inte... Men jag tänker jämt på att jag aldrig skulle vilja vara någon annanstans än där jag är idag!!! Det låter sockersött och för bra för att vara sant. Det är det inte. Jag har bara sett till att göra det jag vill av mitt liv, att leva det som jag vill ha det, med de förutsättningar jag har! Eller som man säger: "Don't dream your life. live your dream!"

Tänker inte förklara desto mera här, för det finns alltid en och annan som mår dåligt av andras glädje, konstigt nog. Bara konstatera att jag är otroligt nöjd med mitt liv. På 30 år har jag uppnått allt jag kan önska. Ok, nu är jag faktiskt inte så girig heller, nöjer mig t ex alldeles utmärkt med ett hus på 58 kvadrat. ;) men det spelar ingen roll. Det passar inte alla, men för MIG är det perfekt.

Se vilka förutsättningar du har. Nej, inte hindren. Förutsättningarna! Sträva sedan målmedvetet dit du vill (krävs att du faktiskt vet vart!) låt det ta den tid det tar. Se vad du redan har.

Don't dream your life. Live your dream. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar