onsdag 3 oktober 2012

Uppstallning!!!!! :D

I morse sken solen!!! Det var inte igår om man säger så! Vid 10-tiden ringde grannen och sa att han var på väg med spån till mig. JUBEL!!!!!! :D dags att fylla boxarna med färskt doftande strö! Tackar gudarna för min aluminiumkärra och spångrep. ;) fast ont utav helvete fick jag såklart i alla fall. Man skottar med armarna och får ont i benen. Märkligt är det. Men nu är det klart! :)

Sen mailade jag Ålands läroavtalscenter ang. Läroavtal på världens bästa arbetsplats Strömsgården. :) Så nu är det bara att vänta på svar om hur jag ska gå till väga, när teorin börjar, upprättande av avtal osv. :)

Så for jag och handlade en sväng. Hade två stora presenningar hemma men de täckte bara halva spånhögen. Fick köpa en till.... Betyder väl att jag ska klara mig på spån ett tag nu då! Dessutom blev spånet mycket billigare än jag trodde det skulle bli. Härligt med goda grannar! :)

Men nu är kroppen mör kan jag säga. Ska vila resten av dan. Facebooka, surfa och äta choklad. :)

Och ta in mina underbara hästar i deras fina, rena och torra stall. :) borsta och pyssla på dom så mycket armarna håller och sen bara stå och hänga på boxdörrarna och andas in spån- och hästdoft och lyssna på deras hötuggande. Otroligt uppskattat vardagslyx! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar