onsdag 3 oktober 2012

Äntligen hästägare igen!

Åh, vad jag saknar mina hästar!!! Är en månad sedan jag red sist. Har inte vågat sen dess då jag alltid får så ont när jag gjort något extra. Fast sist var det lättare att rida än att gå iaf... Fast jag känner att kan jag inte jobba så ska jag inte rida heller. Sån arbetsmoral har jag!

Ser och sköter visserligen om hästarna alla dagar, men det är ändå inte samma sak när de bara gått ute och jag inte ens har tränat eller motionerat dem.. Att borsta av dem då och då medan de står och äter räknas liksom inte riktigt.....

Men idag kom då alltså äntligen mitt spån hem!! :) Det tog över en timme att natta hästarna ikväll. :) Har kramat, borstat, pussat, gosat och kramat dem lite till. Redit ut manar och svansar, kratsat hovar och gnuggat bort lera. Vägt dem med viktbandet och konstaterat att Amiral och Willies är i toppenhull och att Nobbe gärna får gå ner 70 kg... Och stått och skrattat åt Willies och Nobbe när de har lekt med sina lickit-stenar. :) Nobbe har en rätt bra teknik. Willies försöker bita i sin vilket funkar mindre bra då de hänger i ett snöre från taket... Kul att se att de har underhållning på nätterna. :)

Så nu kommer jag ÄNTLIGEN att få min dagliga dos häst igen! Få mocka och pyssla med hästarna i lugn och ro. (Inte klokt vad mitt psyke behöver detta!!!) Och även hålla igång kroppen på halvfart i väntan på att den ska börja fungera normalt igen.

Hästträningar eller inte, känner i alla fall att jag är hästägare igen nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar