torsdag 11 oktober 2012

Städat och ridit = lever idag. :)

Idag har jag gjort mer än jag gjort på en hel vecka tidigare känns det som. På f-m städade jag mitt lilla hus. När det är städdags är man glad över att huset är ynka 58 kvadrat. ;) Speciellt när inte kroppen är i skick. Nå, bra gick det i alla fall och på e-m red jag ut med Nobbe en halvtimme. Tränade tempoväxlingar, sidvärtsrörelser och lite jogg. Fint med en häst som är lyhörd och känslig för hjälperna. :) tror jag skulle kunna bli av med diverse kroppsdelar och ändå kunna rida denna häst. <3

Hela dagen har jag funderat på hur mycket kroppen ska orka... Känner att jag vill göra så mycket som möjligt när jag äntligen har en bättre dag, så jag hinner få undan saker som behöver göras. Sen ångrar jag mig på kvällen när musklerna värker och rycker så man tror man ska kicka till nån av bara farten. Men trots att jag varit så aktiv idag (förr hade detta räknats till mina mindre aktiva dagar) känns kroppen rätt ok! <3 till och med att musklerna rycker lite mindre idag. Man vänjer sig med allt heter det ju. Även vid muskel- och benvärk, muskelryckningar, krypningar och huvudvärk.

21 oktober går min sjukskrivning ut. Längre än så stannar jag inte hemma. Så är det bara. Så nu får de snabba på lite med diagnos och behandling.

Detta liv ska inte vara pausat länge till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar