söndag 14 oktober 2012

Rodeo!

Nu har jag äntligen vågat hyra ridhuset igen. :) hyr det en månad åt gången och har då fri tillgång utom under vissa kvällar då det är lektioner samt då ridhuset är bokat för kurser t ex. Men det är MYCKET ledigt, speciellt på dagarna, och det är oftast då jag rider. :)

Idag tänkte jag alltså utöva min sjukgymnastik i ridhuset. Det började väldigt bra. Nobbe lydde superbra på vikt, skänklar och neckreining och gick slalom mellan koner både framåt och bakåt med helomvändning i ändorna utan att behöva använda bettet. Sen tränade vi lite jogg och slutor i lugn takt och så tänkte jag att han skulle få galoppera några steg. PANG så drog han iväg i vilda bocksprång, kastade sig åt sidorna och stod till slut och studsade nästan på stället i sina vilda språng. Vad fan hände där, liksom??? :) vi ryggade ett x antal meter och gjorde sen om samma sak igen, men UTAN rodeon denna gång. ;) resten av tiden i ridhuset kändes han MYCKET pigg och busig, fick verkligen hålla koll på honom för att inte rodeon skulle upprepas... Men slutet gott, allting gott. :) kan inte klandra honom som fått så lite motion på siståne. Han bevisade i alla fall att han INTE var sjuk, varken igår eller idag. ;)

Var rätt nära att åka i backen från honom för första gången idag. Men mig blir man inte av med så lätt. ;) hade ju varit snyggt med förlängd sjukskrivning pga min ordinerade sjukgymnastik. :) haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar