torsdag 18 oktober 2012

Förlängd sjukskrivning och utebliven ridning

Förlängd sjukskrivning nu igen då, så nu är man sjukskriven månaden ut. Min läkare sa att jag inte får jobba förrän vardagen fungerar normalt. Och när jag sa att det känns dumt att va sjukskriven när jag är bättre vissa dagar fick jag svaret att jag skulle göra mer hemma de dagarna och försöka vara igång en hel dag istället för att fundera på att åka på jobb... Och det stämmer ju i och för sig, var bättre förra veckan och kände att jag nog kunde börja jobba igen. Sen kom denna vecka med Resan till Åbo samt styrelsemöte på måndagen och första hjälpkurs samt ett annat politikmöte på tisdagen och sen var symptomen tillbaka med full styrka... Skitkropp. :( Har inte varit så bra så jag kunnat rida denna vecka men hoppas jag känner mig bättre i helgen. Nobbe blir så förbaskat sprallig när han står för länge... Och med brallningar och bocksprång är det mer rodeo än sjukgymnastik. ;) får väl skritta bara då antar jag. ;) alltid nåt... Så hoppas alltså jag kommer mig upp på hästryggen igen i helgen!

Idag var det strålande solsken några timmar, i övrigt har det regnat konstant som vanligt... Skulle hållit en lektion idag men när det äntligen slutade regna fanns det inte tid längre... Hade väldigt gärna ridit själv i solskenet men kroppen sa nej och somnade ett par timmar på soffan istället. Är väl bara att låta den få som den vill då om den nu behöver det...

Upptäckte ikväll när jag tog in hästarna att Willies har tappat en baksko nu igen. Så nu är frågan om man ska slå på den eller sko bak rakt av när hovslagaren ändå kommer ut. Är dags att sko igen först i början av november om ca 3 veckor så får se lite, beror på när hovslagaren har passligt också... Såklart har det lossnat en bit av hoven på utsidan också. Just typiskt, han är ju inte direkt lätt att sko bak, killen... Hovslagaren har sagt att han för tillfället är den hon skor som är svårast att sko. ;) Men nåt ska man väl vinna i också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar