lördag 1 september 2012

Girighet... En av världens sju dödssynder, del 2

Fick hem nya hästprylar på posten igår, bland annat ett hackamore, back on track frambensskydd och ett nytt stalltäcke. Och en massa annat smått och gott... Scratch-patch, reflexväst, thermoleggings, hovfett, torrshampo i sprayform....

Har en massa hästgrejer till salu igen också, passade på att städa stallet och rensa ut grejer som inte passar/behövs... Inte klokt hur hästmänniskor omsätter prylar egentligen. Förut köpte jag grejer som tusan som jag egentligen knappt behövde. I dagens läge byter jag snarare ut dem mot saker av bättre kvalitet. Därmed inte sagt att det är skitkvalitet på de grejer jag säljer heller, snarare att mina krav har blivit väldigt höga med åren...

Har några grejer kvar på min önskelista...
Nytt sidepull
Ny tömkörningsgjord i läder
Nya tömkörningstömmar i läder
Ny westerngjord till Nobbe
Och två nya träns....

Men bråttom är det inte. Det är som sagt bara en av de sju dödssynderna som talar. GREED.... Always.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar