fredag 28 september 2012

Jag har 57 år kvar att leva.

Slänger in ett sista inlägg innan det är dags att sova. Ska upp tidigt imorgon, på trailkurs! :) Känns otroligt bra att ha arrangerat Ålands första westernkurs för Svensk tränare (så vitt jag vet). Kanske man får upp westernintresset lite på denna ö, det är många som är nyfikna på det men ingen vågar sig på det när det inte "finns" westernridning på Åland. Som sagt äger jag Ålands enda Quarter, vilket säger en del ;) Det finns faktiskt en korsning Quarter-New Forest här på ön också, men den tränas i hoppning och ägaren kallar den "New Forest-korsning". Hade jag haft en sån hade det DEFINITIVT varit en Quarterkorsning istället. ;) Synd och skam säger jag! ;)

Imorgon har det i alla fall lockats 16 pers till Tranviks ridhus för att nyfiket få studera och testa på westernridningens ädla konst i form av en trailkurs. :) ska bli väldigt intressant då jag själv inte heller är så insatt i just Trail, utan mer har satsat på reiningen. Man blir väl ÄNNU mer sugen på att få rida igen efter imorgon kan jag tänka mig....

Har i alla fall ett jätteroligt projekt på gång, vare sig kroppen tänker bli bättre eller inte. Ska träna en kompis och hennes häst i westernridning från grunden. Ska bli så otroligt roligt! :)

Och förresten, klart jag ska bli bättre. Accepterar inget annat. Jag har alltid vetat att jag blir 87 år gammal. Har bara "vetat" det. Och tester där man räknar ut det har sagt det. Och till och med under "anden i glaset" har jag fått det svaret, fast jag viskat in frågan i glaset och inte haft fingret på det själv (vet att man inte ska göra så, men har gjort det ändå, man testade ju det mesta i tonåren). Så då accepterar jag inget annat.

Japp. 87 blir det. 57 år kvar nu. Tro inte att jag har ridit in min sista häst ännu! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar