måndag 27 augusti 2012

Tömkörningskurs

Var på tömkörningskurs på Midgård i helgen. Deltog som åskådare pga att jag inte har hälsan på G just nu.

Var en intressant kurs på många sätt. Dels för att jag insåg hur mycket jag har gjort rätt utan att veta om det, och dels lärde jag mig en hel del nytt också. Men mest lärde jag mig om mina egna hästar, fast de inte var med. Insåg hur lyhörda, pigga och arbetsvilliga hästar jag har! <3 det är lätt att bli hemmablind.

Imorgon kommer hovslagaren och verkar Amiral som vuxit utan helskotta i hovarna sedan sist. Och skor (en del av) Willies, som saknar en sko både fram och bak. Får se hur mycket han orkar med denna gång. Vill inte sedera honom inför skoning mer i alla fall, känns som LITE fel väg att gå. Får ta det i fler omgångar bara. Hovarna måste va i skick nu innan vi kör igång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar