fredag 4 januari 2013

Hingsten Kalle Kanon

Trots influensa kan jag nog klappa mig på axeln idag, då jag har varit riktigt duktig och fått en hel del gjort. :) förutom det vanliga med mockning, bära vatten, väga hö osv som är en daglig sysselsättning oavsett tid och hälsotillstånd har jag även longerat kalle kanon alias Nobbe i ridhuset. Lät honom först skena av sig lös i lustiga krumbukter och longerade sedan. Noterade att han börjar bli riktigt snygg i hullet nu. :) tränade tempoväxlingar i trav och galopp, vilket gick jättebra! Han hade dock massor av energi kvar även på vägen hem. Såg en annan häst och blev hingst i 5 minuter. Frustade och dansade fram i vacker passage en bra stund... Knashäst. :)

Sen har jag faktiskt städat huset och lagat mat idag också. Så nu känner jag att jag kan ta en välförtjänt slapparkväll i soffan så man kryar på sig. Feber får jag sällan, men det är lite jobbigt att känna sig som en boll i huvudet också och producera en halv liter snor i timmen (känns det som).

Men det är inte så farligt (när man inte är man) ;) imorgon planeras markarbete med Willies i ridhuset samt kvällsjobb. Hoppas på fortsatt förbättring av flunsan, utan bakslag. Sängliggande är jag aldrig om jag inte måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar